Įgyvendinant Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos vykdomą programos „Erasmus+“ akreditacijos 2021–2027 metams (akreditacijos Nr. 2021-1-LT01-KA120-SCH-000047098) projektą su daugiau kaip vienu dotacijos gavėju Nr. 2022-1-LT01-KA121-SCH-000062452 š. m. balandžio 17–21 dienomis į darbo stebėjimo vizitą Tenerifėje išvyko Savivaldybės švietimo įstaigų direktorių pavaduotojų ugdymui ir mokytojų komanda iš Šiaulių r. Kužių mokyklos, Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio ir Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnazijų, Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ ir Meškuičių lopšelio-darželio. Darbo stebėjimo vizitas vyko CEIP Emeterio Gutierrez Albelo mokykloje. Vizito tikslas: ugdomosios veiklos planavimas, veiklų stebėjimas ir analizė, pasiekimų vertinimas. CEIP Emeterio Gutierrez Albelo mokyklos (toliau – mokykla) Erasmus+ projektų koordinatorė Victoria Eugenia Gonzalez pristatė mokyklą, supažindino su pedagogais, papasakojo apie mokyklos ugdymo proceso organizavimą, bendradarbiavimo su tėvais ypatumus, darbą su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais. Mokykloje ugdomi įvairių gebėjimų ir poreikių vaikai (nuo 3 metų iki 6 klasės), dirba 20 pedagogų. Švietimo pagalbą teikia specialusis pedagogas, logopedas, mokytojas-psichologas ir mokytojų padėjėjai. Pedagogai laikosi nuostatos, kad specialistų darbas yra efektyvesnis, kai jie dirba klasėse, o ne kabinetuose. Tokiu būdu, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams sudaromos maksimalios galimybės mokytis įprastoje aplinkoje. Ugdymas mokykloje organizuojamas taikant projekto metodą. Pasirinkus temą, integruoti įvairių mokomųjų dalykų projektai klasėse trunka 3 mėnesius. Projektais grįstas mokymas leidžia mokiniams išmokti mokytis, spręsti realaus gyvenimo problemas ir pasiekti geresnių rezultatų. Pasibaigus projektui, veiklos ir mokymosi pasiekimai pristatomi mokinių tėvams. Vizito metu stebėtos ugdomosios veiklos 3–6 m. amžiaus vaikų grupėse ir 1–6 klasėse. Grupių / klasių aplinka orientuota į vaikus su specialiais ugdymosi poreikiais: numatyta dienotvarkė, taisyklės. Mokytojai nuolat aptaria elgesį, pasirenka ir taiko metodus vaikų dėmesio išlaikymui. 3–6 metų amžiaus vaikų grupėse veiklos vyksta apskritimo principu, prieš tai aptarus dienos tikslą, siūlomas veiklas. Vaikai suskirstomi į grupeles ir keičiasi veiklomis pagal grupėje priimtą susitarimą, ženklą. Veikloms atlikti naudojami laikmačiai, kurie informuoja vaiką apie veiklos pabaigą. Stebėtose matematikos, anglų kalbos, fizinio lavinimo pamokose mokiniams sudarytos sąlygos aktyviai mokytis. Skiriamos praktinės užduotys, skatinančios mokinių entuziazmą, smalsumą. Pamokose sukurta laisva, mokytis motyvuojanti aplinka, sudaranti visiems mokiniams patirti mokymosi džiaugsmą. Pastebėta, kad ir ugdytiniai, ir mokiniai yra labai savarankiški.
Dalyvaujant PELLAS DE GOFIO, regiono tradicinio pyrago, gamybos pamokoje stebėtas mokyklos darbuotojų kolegiškumas, bendradarbiavimas siekiant bendro tikslo. Mokytojai pamoką organizavo bendradarbiaudami su mokyklos virtuvės „šefėmis“. Jos paaiškino, kokių higienos taisyklių būtina laikytis gaminant maistą, kaip saugiai dirbti, pristatė darbo eigą. Mokiniai pasiskirstė į grupes ir kiekvienas, pagal savo galimybes, įsitraukė į pyrago gaminimo procesą: dėjo įvairius produktus, minkė ir kočiojo tešlą, formavo pyrago kepaliukus, puošė juos. Pamokos pabaigoje visi vaišinosi pyragu, aptarė kas pavyko bei su kokiais sunkumais susidūrė.
Pastaruoju metu daug kalbama apie mokymąsi netradicinėse aplinkose už mokyklos ribų. Kartu su mokyklos mokytojais ir šeštokais dalyvauta išvykoje į mišką, kur atliktos orientacinės užduotys. Komandas sudarė įvairių gebėjimų ir poreikių mokiniai, kad stipresni galėtų padėti silpnesniems. Šeštokai studijavo žemėlapį, matavo atstumą žemėlapyje ir miško tankmėje, naudojosi kompasais, radijo stotelėmis. Nuostabą kėlė šeštokų komandų drausmingumas, sutelktumas, gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti siekiant bendro tikslo. Pasak klasės auklėtojos, reikėjo įdėti daug pastangų, komunikacijos, kol klasė tapo vieninga.
Keliaujant po Tenerifės salą, aplankytas žymusis Teidės ugnikalnis, gerėtasi šiaurės ir pietų salos augmenija, oro temperatūros skirtumais. Nepamirštamą įspūdį paliko Auditorio de Tenerife statinys Santa Kruze, kerintis savo unikaliu dizaino sprendimu, dvelkiantis modernumu ir originaliu stiliumi.
Visos projekto dalyvės tikisi, kad parsivežta geroji patirtis ir pavyzdžiai leis patirti sėkmę, įgyvendinant numatytus pokyčius švietimo įstaigose.
Parengė: R. Skėrytė, V. Milevičienė, E. Brasienė, L. Daujotienė, K. Garbačauskienė
Šis straipsnis atspindi tik autorių nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.