Menu Close

Projektas ,,Žaidžiu, kuriu, atrandu”

       Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio ,,Eglutė” švietimo pagalbos specialistei Valdai kilo idėja su specialiojo ugdymo ,,Pelėdžiukų” grupės ugdytiniais, kartu su partneriais Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio ,,Nykštukas” ikimokyklinio ugdymo ,,Bitučių” grupės ugdytiniais, tėveliais kovo, balandžio, gegužės mėnesį įgyvendinti projektą „Žaidžiu, kuriu, atrandu“. Pasirinktas bendradarbiavimas su kita įstaiga, kadangi Šiaulių r. Kuršėnų lopšelyje-darželyje ,,Nykštukas” nėra specialiosios grupės ir ten ugdomi vaikai rečiau susiduria su didelių specialiųjų poreikių turinčiais vaikais ir suvokimu, kuo jie kitokie, kokios pagalbos ar vyresnio draugo palaikymo jiems gali reikėti. O specialiųjų grupių ugdytiniams bendravimas su platesne visuomenės dalimi, ne tik savo įstaigoje esančiais pedagogais ir ugdytiniais, taip pat reikšmingas tolesnei socializacijai.

    Veiklų metu pasitarę kur ir ką galima užauginti ant palangės, kibome į darbus. Vaikai pylė žemes, sėjo sėklytes. Prižiūrėjo augalus: laistė, tyrinėjo, stebėjo jų dygimą, augimą.  Atlikome eksperimentą ,,Augalai šviesoje ir tamsoje“. Pasėjome vienas sėklytes ir padėjome ant palangės, o kitus į spintą. Stebėjome, kur greičiau sudygs. Ant palangės augalai sudygo dailūs, gražūs, o spintoje- išstypo. Padarėme išvadą, jog augalams reikia šviesos ir šilumos.  Bandymas su pupomis ir pupelėmis parodė, kas nutinka sėkloms ne tik žemėje. Grupėje tyrinėjome ir vandenį: vaikai stebėjo lašelių kritimą ir klausėsi jų tekšenimo. Tobulinome pūtimo įgūdžius, vaikams parodoma, kaip galima pūsti šiaudeliu į vandenį (vandenyje atsiranda nedideli-dideli burbulai). Išbandėme įvairius daiktus – plaukia ar skęsta.  Surengėme laivelių lenktynės vandens dubenėlyje, pūtėme savo laivelius. Stebėjome, kaip skleidžia visi gražiausi  kurti žiedai.

   Projekto metu buvo pateikiamos įvairios interaktyvios užduotys lavinančios vaikų pastabumą, aktyvumą, smalsumą. Interaktyvias veiklas papildė tradiciniai žaidimai: vaikai žaidė varlytes, imituodami jas šokinėjo per balas. Išbandėme interaktyvias grindis, ,,Quiver” programą.  Paleidus planšetėje instaliuotą programą, virš piešinio atgyja 3D vaizdas ekrane (piešiniai tarsi pavirsta gyvais). Tai ne tik smagi veikla, bet ir galimybė ugdyti, lavinti įgūdžius, suteikti žinių įvairiomis temomis. Pasinaudodami „Makey Makey“ programa mokėmės išgauti muzikinius garsus įvairiais būdais. Vaikai patyrė džiaugsmingų akimirkų, kai išgavo savo pačių rankomis sukurtus muzikinius garsus.

    Tyrinėdami, žaisdami, kurdami vaikai tarsi mažieji mokslininkai sužinojo daug naujo atvėrė sau neregėtą, nuostabų pasaulį. Kiekvienas sėkmingai įvykdytas bandymas, eksperimentas vaikui suteikė pasididžiavimo, pasitikėjimo savimi jausmą.

    Džiaugiuosi įvykdyto projekto pasiektais rezultatais, lūkesčiais: sustiprėjo bendravimo ir bendradarbiavimo ryšiai su ugdytinių tėveliais, partneriais, švietimo pagalbos specialistais (aktyviai įsitraukė į projekto vykdymą), su grupių auklėtojais. Pasidalinta įgyta patirtimi, jog vaikų ugdyme smagu įtraukti ir kitokių formų, būdų, metodų pažintiniams gebėjimams ugdyti.

                                                                                                                                                                Valda Pileckienė, specialioji pedagogė metodininkė

Skip to content