Menu Close

ABA – mūsų naujas požiūris į specialųjį ugdymą, ,,Erasmus +” programos KA2

     logo filmukui  

Įvyko baigiamasis projekto Erasmus+ KA 2 „ABA–ONV“ renginys

2018 m. lapkričio 13d. Šiaulių r. Kuršėnų lopšelyje-darželyje „Eglutė“ įvyko baigiamasis Erasmus+ KA2 projekto „ABA – ONV“ renginys – seminaras „ABA- ONV šiandienos mokyklose“ .  Projekto darbo grupės nariai pristatytė du metus trukusio projekto rezultatą – „ABA -ONV“ programą, kuri patalpinta Moodle sistemoje. Programa bus prieinama kiekvienam, ne tik pedagogui, bet ir tėvams, kurie susidomės ir patirtį bei žinias norės pritaikyti savo darbe.

 Šešios Europos šalys (Lietuva, Italija, Ispanija, Bulgarija, Graikija ir Turkija) bendradarbiavo siekdamos vieno tikslo – įgalinti ABA terapijos taikymą švietimo sistemoje.

„ABA -ONV“ – tai patirtimi parengta programa. Rimtai dirbo, mokėsi,  rinko informaciją, dalijosi žiniomis ir praktine patirtimi ne tik partneriai iš užsienio, bet prisijungė ir socialiniai partneriai iš Lietuvos švietimo įstaigų. Be galo dėkingos esame Joniškio lopšelio-darželio „Saulutė“, Šiaulių logopedinio lopšelio-darželio, Klaipėdos lopšelio-darželio „Versmė“ pedagogėms, kurios dalijosi savo darbo patirtimi ir įgūdžiais kuriant programą.

Į seminarą suvažiavo daug dalyvių: iš Klaipėdos, Telšių, Šiaulių miesto bei rajono. Programa susidomėjo auklėtojos, mokytojos, logopedės, specialiosios pedagogės, švietimo pagalbos tarnybų specialistės. Visi pripažino, kad ši programa – tai padarytas be galo didelis, atsakingas ir drąsos reikalaujantis darbas. Dėkojo už galimybę pasinaudoti sukaupta informacija, žiniomis.

Kuršėnų lopšelio-darželio ‚Eglutė“ direktorė Dainora Kuprienė nuoširdžiai padėkojo visiems susirinkusiems už dalyvavimą ir susidomėjimą, o savo komandai – projekto vadovei Aurelijai Leišienei bei darbo grupei už įdėtą darbą, įteikė simbolines dovanėles ir padėkos raštus, ragindama merginas nesustoti, o tęsti savo pradėtą darbą ir žiniomis dalintis toliau.

Kuo naudingas projektas įstaigai? Nesvarbu iš kokios šalies bebūtume, supratome, kad mus sieja tos pačios problemos dirbant su autizmo sindromą bei elgesio ir emocijų sutrikimų turinčiais vaikais. Pastebėjome, kad ABA elementus galima naudoti ir bendrojo lavinimo grupių vaikams. Struktūra, tvarkaraščiai ir taisyklės padeda palaikyti tvarką, valdyti vaikų elgesį, pasiekti išsikeltus ugdymo tikslus. Išmokome dirbti komandoje, patobulinome bendravimo įgūdžius, netgi anglų kalba! Tapome drąsesnės ir atviresnės viskam. Savo darbe praktiškai pradėjome naudoti darbą su paveikslėliais, struktūravome aplinką, kad vaikams, turintiems sutrikimų būtų lengviau orientuotis. Atradome glaudesnį ryšį bendraujant su tėvais. Šiame kelyje pasijutome esantys ne vieni, radome bendraminčių ir užsienyje, ir savo šalyje, todėl esame motyvuotos praktiškai taikyti įgytas žinias, tobulėti ir judėti pirmyn!

Programa patalpinta Moodle sistemoje. Prašome prisijungti per šią nuorodą. https://elearning.aba-onv.eu/course/view.php?id=4

                                                                  Projekto darbo grupė, specialioji pedagogė Larisa Šidlauskienė

46047350_326581997941273_5275601693675880448_n 46065697_914316878777470_8698631057391484928_n 46115561_1119914941498777_4194811385961512960_n 46136847_258645048133760_1505865544576794624_n 46148638_1318993161601943_1391020824911151104_n 46158972_255977515085432_3326257703222771712_n 46171932_1878990412149741_6688261749235253248_n 46224195_361884007882735_8341536034609168384_n 46234477_195394068040651_6450639440883744768_n 46255418_311081676158837_2852028094665981952_n 46266454_521365861661570_2503411874196881408_n 46291546_304015427118026_7180220132386406400_n

 

3-iasis tarptautinio projekto „ABA -ONW“ partnerių susitikimas Bulgarijoje

 

       2018 m. gegužės 24-25 d. Bulgarijos sostinėje Sofijoje vyko 3-iasis ir paskutinis projekto erasmus+KA2, „ABA -ONW“ partnerių susitikimas. Susitikimo metu dalyviai iš šešių šalių: Graikijos, Turkijos, Italijos, Ispanijos, Bulgarijos ir Lietuvos dalijosi savo įžvalgomis, surinkta medžiaga ruošiamam intelektiniam produktui. Svarstė kaip susistemintą medžiagą apdoroti ir patalpinti internete, kad būtų prieinama visiems.

      Pirmą susitikimo dieną dalyviai lankėsi specialiojoje „Prof. D. Katsarovo“ mokykloje, kuri paliko įspūdį su puikiai įrengtomis klasėmis ir įvairiomis priemonėmis.

    Projekto „ABA-ONW“ tikslas – suteikti galimybę naudotis ABA terapija švietimo sistemoje, įtraukiant nacionalinę ir tarptautinę patirtį.

    Dėkojame visiems projekto dalyviams.  Angelai Lotovai už svetingą priėmimą Bulgarijoje. Projekto  koordinatorei Aurelijai Leišienei dėkojame už visų sutelkimą darbui, bendravimą, koordinavimą.

Projekto darbo grupė

33580842_435915313536901_6026137410356641792_n 33619104_534714853596802_8987044725567520768_n 

 

 

 

Mokymai “Autism Spectrum and ABA Use in Educational Organizations”

Atvykite į Turkiją ir rasite visa tai: svetingumą, profesionalumą, išbaigtumą, inovatyvumą, rūpestingumą bei paslaugius, puikius, nuostabius, šiltus, įdedančius pastangų žmones. Šiais žodžiais mokymų dalyviai apibūdino savaitės mokymus Turkijoje. Labai ačiū mokymų koordinatoriui Necdet KARA ir jo komandai.

Užteko vienos savaitės mokymų Turkijoje ir nauja patirtis bei suvokimas, kad ABA elementai gali būti taikomi ugdymo sistemoje. Turint teorinių žinių buvo naudinga pamatyti tai praktikoje.Kodėl tai taip svarbu? Pirmąją dieną aiškus sutarimas, kodėl mes esame čia, dar kartą išskirtos tos pačios problemos, aktualijos ir nesvarbu iš kurios šalies mes esame: naujos patirties poreikis, poreikis  patvirtinimo, kad esame teisingame kelyje yra toks pat. Ir visa tai kyla iš didelės kiekvieno motyvacijos daryti permainas.

Mokytojos parodytas video, užduoti klausimai diskusijai “Kodėl ABA?”, “ABA naudojami metodai” ir kiti, praktinė užduotis, kad pasijaustume skirtingi. Apsilankymas ikimokyklinėje įstaigoje (Gölbaşı TOKİ ikimokyklinė įstaiga, kuri teikia inkliuzinį ugdymą ugdytiniams su autizmo sindromu), vieningos darbo sistemos pajautimas, autistiško vaiko integravimas suteikė daug minčių, kurias galėtume pritaikyti savo darželyje.

Turėjome galimybę pamatyti kaip veiklas organizuoja privati ir valstybinės įstaigos, specializuotos autizmo srityje. Pamatėme, kaip taikoma ABA, TECHH, Montesori, PEC simboliai ir kt. metodikos kartu, kaip pritaikytos aplinkos (namų aplinka socialiniams įgūdžiams formuoti), kiek daug dėmesio skiriama fiziniams užsiėmimams.

Oficialaus vizito į Nacionalinės švietimo ministerijos Specialiojo ugdymo ir konsultavimo generalinį direktoratą metu buvome supažindinti su specialiojo ugdymo sistema – viskas šalyje vieningai organizuojama per ministeriją. Dalyviai domėjosi specialiųjų poreikių vaikų integravimo galimybėmis, finansavimo, kvalifikacijos kėlimo, projektinių veiklų klausimais.

Taip pat sulaukėme daug dėmesio ir svetingumo Gölbaşı rajono savivaldybėje. Savivaldybė įsikūrusi gražioje Golbasi vietovėje. Mus sutiko Golbasi savivaldybės meras, kuris papasakojo apie vykdomus ir planuojamus projektus aplinkai, visuomenės užimtumui. Šalia savivaldybės pastato yra gražus tvenkinys, kuriame įgyvendinamas Vandens sporto projektas, yra aktyvi zona žmonių laisvalaikiui ir poilsiui. Mus maloniai nustebino gautos dovanos – puodeliai, kurie turi reikšmę Turkijos tradicijose – jie teigia, kad iš šių puodelių išgėrus kavos kartu su draugu pažintis tęsis 40 metų.

Tikiuosi, kad kiekvienas pasiėmė ne tik geras idėjas, pavyzdžius, tiesiogiai susijusius su mokymų tema, bet taip pat išskirtinio, ką galės pritaikyti savo asmeniniame gyvenime, darbe – tarpkultūrinius, kalbinius įgūdžius,  naujus kontaktus, naują požiūrį.

Projekto vadovė

Aurelija Leišienė

Projektast „ABA – OUR NEW VIEW IN SPECIAL EDUCATION“

nr. 2016-1-LT01- KA201-023166

Mokymų laikas: 2018 m. kovo 26-30 d. Vieta: Ankara


**************************************************************************************************************

 

 

Kovo 19 d. Turėjome konsultaciją su ISSAD Lietuva terapeute Darija Bambalaite. Konsultavo specialistus ir tėvus įvairiais klausimais, buvo atlikta motyvacinio elgesio vertinimo analizė ir mokymąsis ją atlikti. Konsultacija su mama įstaigoje kartu su specialistais ir terapeute. Terapeutė patarė kaip rasti vaikui palankius elgesio valdymo būdus. Kaip susieti namų ir darželio ugdymą, bendradarbiauti. 

Taip pat buvo konsultacija ugdytinės  namuose, dalintasi praktiniais patarimais kaip padėti sau ir vaikui. Ieškota elgesio problemų priežasčių. 
Patarimai visada yra gerai ypač, kai jie praktiniai. Paprasti, lengvi patarimai kaip mes sakome ''iš šono'' mums padeda tobulėti ir mokytis iš savo patirties. Konsultacijos yra gėris! Dėkojame terapeutei už jos laiką ir tikimės bendradarbiauti ateityje. 
 
  IMG_20180319_101014 IMG_20180319_102426 IMG_20180319_124903

************************************************************************************

Š. m. Kovo 19 d. Pas mus antrąjai konsultacijai atvyksta ISSAD Lietuva terapeutė Darija Bambalaite. Konsultuos tėvus, pedagogus, specialistus ABA metodo principų taikymo klausimais praktiškai. Įgyvendinant projektą ''ABA – OUR NEW VIEW IN SPECIAL EDUCATION", kuris finansuojamas Švietimo paramos ir mainų fondo. Labai džiaugiamės turėdami galimybę gauti konsultacijas, jos reikalingos mums visiems!
 Žinių, konsultacijos ir patarimų niekada nebūna per daug!
 
FB_IMG_1521283804696-1

 

 

 

 

 

 

 

Įgyvendinant projektą „ABA – our new view in special education” organizuotas seminaras „ABA-ONV mokyklose”

    2019-11-09  Šiaulių rajono savivaldybės švietimo paslaugų centre, Šiaulių r. Kuršėnų lopšelis-darželis ,,Eglutė” įgyvendinant projektą ,,ABA – our new view in special education” kartu su Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnyba organizavo mokymus ,,ABA-ONV mokyklose”. Mokymuose dalyvavo 70 dalyvių: pedagogai, dirbantys su autizmo sindromą, emocijų bei elgesio sutrikimų turinčiais vaikais,  švietimo pagalbos specialistų, švietimo pagalbos tarnybų, centrų specialistai, tėvai, pastariesiems esame nepaprastai dėkingi už susidomėjimą ir kartu mūsų palaikymą. Dalyviai atvyko iš Joniškio, Klaipėdos, Mažeikių, Panevėžio, Rietavo, Šiaulių, Tauragės, Varėnos, Vilniaus.

      Susirinkusius dalyvius ir svečius pasveikino Šiaulių rajono Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Sandra Valavičiūtė. Sveikinimo žodį tarė Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ direktorė Dainora Kuprienė, palinkėdama sėkmingo bendradarbiavimo, tarpusavio pasidalijimo patirtimis, pastebėjimais.

       Projekto „ABA  – OUR NEW VIEW IN SPECIAL EDUCATION“ Nr. 2016-1-LT01-KA201-023166 vadovė Aurelija Leišienė trumpai pristatė ir supažindino dalyvius, kokios  įgyvendintos ir planuojamos projekto veiklos, kokios lyginamojo tyrimo sąsajos ir ABA-ONV patirtys.

     Lektorė Giedrė Skaisgirytė, ISSAD Lietuva, dalyviams pristatė apie ABA integraciją švietimo įstaigose, taip pat pateikė praktinių idėjų, konkrečių atvejų, kaip įvairių tipų mokyklose dar glaudžiau integruoti ABA. Lektorė pabrėžė, kad šiuolaikinėje visuomenėje vis daugiau vaikų, turinčių autizmo sutrikimų. Todėl ABA terapijos elementai yra efektyviausi, siekiant pagerinti jų gyvenimo kokybę, mokydami juos prisitaikyti prie aplinkos ir visuomenėje.

            Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ direktorė Dainora Kuprienė, Meilutė Bagdonienė, judesio korekcijos mokytoja, supažindino dalyvius su mūsų šalies teisine sistema, kuo galime pasinaudoti ir pritaikyti, kuo skiriamės nuo partnerių šalių. Projekto darbo grupės nariai pristatė pranešimus apie atliktus tyrimus. Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ Larisa Šidlauskienė, specialioji pedagogė, logopedė ir Renata Lukšienė, plaukimo instruktorė apžvelgė atliktą tyrimą, koks „Pedagogų požiūris ABA pritaikymui švietimo įstaigose“. Valda Pileckienė, specialiojo ugdymo grupės auklėtoja metodininkė palygino  apklausos rezultatus „Tėvų požiūris ABA pritaikymui švietimo įstaigose“, kurie buvo pateikti tėvų/globėjų šešių projekto partnerių šalių. Dovilė Jokubauskienė, judesio korekcijos mokytoja iškėlė klausimą ar „ABA ir IKT – suderinama“. 

         Joniškio lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ specialioji pedagogė, logopedė metodininkė, Jolita Čiutienė pristatė savo patirtį dirbant su autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais. Pranešėja pastebėjo, jog vaikai, turintys autizmo sutrikimą ir kitų raidos sutrikimų, gali gerai mokytis vizualinio suvokimo pagalba. Pateikė simbolių, tvarkaraščių ir taisyklių sąrašų svarbą elgesio pokyčiams. Pamokė, kaip tinkamai reaguoti į konkrečią elgseną.

      Apie komandinio darbo sėkmės momentus ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, patirtimis pasidalijo Klaipėdos lopšelis-darželis „Versmė“ Edita Gaižutienė, logopedė, Aušra Žvirdinienė, auklėtoja. Iš to paties lopšelio-darželio logopedė Edita Urbonienė ir auklėtoja Lina Vitkutė pasidalijo patirtimi – socialinių istorijų panaudojimu formuojant vaikų įgūdžius.

     Susitikimo pabaigoje įvyko diskusija. Apibendrindama projekto vadovė, Aurelija Leišienė pasidžiaugė pranešimų įvairove, kiekvieną jų apibendrino, pateikė pranešimų svarbumą, aktualumą.  

                                                                                               Valda Pileckienė, projekto darbo grupės narė,

                                      Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“, specialiojo ugdymo grupės auklėtoja metodininkė.

 

2017-11-09 11-09 IMG_7905IMG_7902 IMG_7888 IMG_7896 Aurelija IMG_7885 IMG_7912 IMG_7926 IMG_7878IMG_7866-COLLAGE IMG_7868-COLLAGE    

PRANEŠIMAI:

 Lyginamojo tyrimo sąsajos ir ABA-ONV patirtys

Teisinės bazės ir galimybių analizė

ABA ir IKT ar suderinama

ABA taikymas švietimo įstaigose

Tėvų požiūris ABA pritaikymui švietimo įstaigose

****************************************************************************************************************

Erasmus+ projekto „ABA – OUR NEW VIEV IN SPECIAL EDUCATION“  partnerių antrasis tarptautinis susitikimas Ispanijoje 

Šiaulių r. Kuršėnų lopšelis-darželis antrus metus vykdo projektą „ABA – OUR NEW VIEW IN SPECIAL EDUCATION“, kuris finansuojamas Europos sąjungos lėšomis. 2017 rugsėjo 28-29 dienomis įvyko antrasis tarptautinis partnerių susitikimas Huelvoje el Rampido miestelyje, Ispanijoje. Tai vienų iš partnerių – Inercia Digital mokymo biuras. Susitikę Ispanijos, Graikijos, Bulgarijos, Italijos, Turkijos ir Lietuvos projekto partneriai diskutavo, tarėsi dėl atliktų ir tolimesnių projekto įgyvendinimo darbų, aptarė projekto įgyvendinimo detales, terminus, viešinimą. Buvo diskutuojama apie intelektualaus produkto, t. y. ABA-ONV metodikos kūrimą, seminarų organizavimą, socialinių partnerių įtraukimą. Į šį susitikimą vyko projekto vadovė A. Leišienė ir projekto koordinatorė D. Jokubauskienė.

                     

Projekto koordinatorė Dovilė Jokubauskienė

Susitikimo akimirkos. 

 eglute2 eglute4 eglute5 eglute6 eglute3 eglute1

****************************************************************************************************************************************************************************************** 

Rugsėjo 19 dieną lopšelyje-darželyje įvyko projekto „ABA  – OUR NEW VIEW IN SPECIAL EDUCATION“ Nr. 2016-1-LT01-KA201-023166 socialinių partnerių susitikimas „ABA elementų taikymas patirčių programos rengimui“.

Susitikimo dalyvius sveikinimo žodį tarė lopšelio-darželio direktorė Dainora Kuprienė, palinkėdama sėkmingo bendradarbiavimo, tarpusavio pasidalijimo patirtimis, pastebėjimais, sėkmėmis, galbūt ir klaidomis, ugdant ne tik vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimų, bet ir kitų raidos (kalbos, elgesio ir pan.) sutrikimų.

Projekto „ABA  – OUR NEW VIEWIN SPECIAL EDUCATION“ Nr. 2016-1-LT01-KA201-023166 vadovė Aurelija Leišienė trumpai pristatė ir supažindino socialinius partnerius su atlikto Lyginamojo tyrimo „Švietimo darbuotojų galimybės ABA integravimui mokyklose“ gautomis išvadomis ir sąsajomis su planuojama  programa.

Viešnios iš Slovėnijos Nataša Zajc Krašovec ir Ana Tomažin Košorok pristatė pranešimą „Use of TEACCH method in Liubliana School for the Deaf.Treatment and Education of Autistic and related Comunication Handicapped Children“ ir pateikė metodines priemones, kaip praktiškai dirbama su vaikais.

Joniškio lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui, laikinai vaduojanti direktorių Daiva  Žalienė ir Jolita Čiutienė, specialioji pedagogė, logopedė metodininkė pristatė savo patirtis dirbant su autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais.

Stendinį pranešimą „Struktūruotų individualių logopedinių pratybų schema simboliais“ pristatė logopedės Janina Kasparienė ir Jūratė Saudargienė.

Komandinio darbo sėkmės momentai ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus. Įgytomis patirtimis pasidalijo Edita Gaižutienė, logopedė, Aušra Žvirgždienė, auklėtoja,  Klaipėdos lopšelis-darželis „Versmė“. Iš to paties lopšelio-darželio logopedė Edita Urbonienė pasidalijo patirtimi – socialinių istorijų vaikų įgūdžių formavimu.

Voveriškių pagrindinės mokyklos patirties pristatymą pateikė Laima Dereškevičienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Inga Vereikienė, pradinių klasių mokytoja, Vita Bernotienė, specialioji pedagogė.

Valda Pileckienė,  Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ specialiosios grupės auklėtoja, pristatė informacinį pranešimą „Kas gali būti pritaikoma ir svarbu švietimo įstaigoms ­–  mūsų nuomonė“

Susitikimo pabaigoje įvyko diskusija „Idėjos programai“. Projekto vadovė Aurelija pakvietė socialinius partnerius dalyvauti programos kūrime.

IMG_7010 IMG_7016 IMG_7013 IMG_7027 IMG_7038 IMG_7034 IMG_7029IMG_7043 IMG_7046 IMG_7053 

 

*********************************************************************************************************************************************************************************************

Įgyvendinant projektą Project n° 2016-1-LT01-KA201-023166 2016 m. gruodį – 2017 m. gegužę buvo atliekamastyrimas ,,Švietimo darbuotojų galimybės ABA integravimui mokyklose” (“Education staff opportunities for ABA integration in Schools”). Tyrimą atliko partnerės įstaigos:

LT Siauliu r. Kursenu lopselis-darzelis ,,Eglute" darbo grupė: M. Bagdonienė, D. Jokubauskienė, R. Lukšienė, V. Pileckienė, L. Šidlauskienė. Studijos koordinatoriai: A. Leišienė, D. Kuprienė.

GR Action Synergy SA,

IT ISTITUTO LEONARDA VACCARI PER LA RIEDUCAZIONE DEI FANCIULLI MINORATI PSICOFISICI

TR Surekli Egitim, Arastirma ve Danisma Dernegi

SP Inercia Digital

BG School for children with special needs "D-r Peter Beron"

Tikslas – atlikti lyginamąjį tyrimą dėl esminių ABA integracijos į mokyklą galimybių, dalyvaujančių organizacijų šalyse ir (arba) regionuose.

Studija susidarė iš 3 dalių: teisinės bazės ir galimybių analizės, apklausos bei atvejo analizės/pusiau stuktūruoto interviu.

Detali informacija apie rezultatus pateikiama atliktoje studijoje.

Lithuanian ABA-ONV Comparative study vertimas LT galut. 170919

 

**************************************************************************************************************************************

ABA – mūsų naujas požiūris į specialųjį ugdymą, ,,Erasmus +” programos KA2 antrasis partnerių susitikimas Ispanijoje.

   Šių metų rugsėjo 28-29 d. vyks susitikimas Ispanijoje, kur susitiks visų projekte dalyvaujančių šalių atstovai. Susitikimo tikslas – persvarstyti įgyvendinamo projekto veiklas, finansinius klausimus. Programos projekto planai, mokymai organizaciniai aspektai, rezultatus ir nuomones, projekto sklaidą. Atsakingos įstaigos už susitikimą Šiaulių r. Kuršėnų lopšelis-darželis ,,Eglutė" ir Inercia Skaitmeninis S.L. Dalyviai: 2 asmenys, iš kiekvieno partnerio. Bendras dalyvių skaičius antrame partnerių susitikime – 12 asmenų.

*****************************************************************************************************************************************

Mokymai ,,Autism Spectrum and Use of ABA in Educational Organizations”

2017m. gegužės 8-12d. Lietuvoje patirties sėmėsi partnerių atstovai iš 6 projekte dalyvaujančių šalių: Lietuvos, Graikijos, Italijos, Ispanijos, Turkijos ir Bulgarijos. Mokymų organizatorius Šiaulių r.  Kuršėnų lopšelis-darželis „Eglutė“. Mokymai organizuoti pagal projektą „ABA – our  new view in special education“ (ABA – ONV).

Šiuolaikinėje visuomenėje vis daugėja vaikų su autizmo spektro bei emocijų ir elgesio sutrikimais. Mokymų metu buvo nagrinėta kaip dirbti su šiais vaikais ir kaip palengvinti jų integraciją visuomenėje.

Pirmą dieną gerąja patirtimi dalijosi pedagogai iš Vilniaus specialiojo lopšelio-darželio „Čiauškutis“. Pedagogai ir kiti specialistai turi sukaupę ilgametę patirtį darbui su įvairių sutrikimų vaikais, tame tarpe ir su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų. Stengdamiesi kuo daugiau padėti vaikams, turintiems įvairių negalių, pedagogai naudoja įvairius metodus, taip pat ir ABA metodo elementus, kas  yra ypač aktualu pastarojo projekto dalyviams.

Sekančias dvi dienas mokymus vedė  VšĮ ISADD Lietuva” mokymų koordinatorė Giedrė Skaisgirytė. ISADD Lietuva” užsiima ABA (Applied Behavior Analysis – Taikomosios elgesio analizės) taikymu įvairius raidos sutrikimus (autizmo spektro, Dauno sindromą, kt.) turintiems vaikams daugumoje  Lietuvos miestų.

Gegužės 9-ąją paminėta Europos diena. Dalyviai vieni kitus su švente pasveikino su savo šalies vėliavėlėmis šalis atvaizduodami kaip „žemėlapyje“. Lektorė Giedrė Skaisgirytė  pateikė pavyzdžių iš savo darbo praktikos Australijoje, kur dirbo su autizmo sindromo turinčiais vaikais. Dalyviai buvo suskirstyti darbui grupelėmis, kad galima būtų artimiau ir glaudžiau bendrauti ir dalintis patirtimi. Grupelės buvo mišrios, sudarytos iš įvairių tautybių atstovų.

Ketvirtą mokymų dieną su svečiais apsilankėme Šiaulių Universitete. Specialiosios pedagogikos  katedros lektorius Egidijus Elijošius mielai supažindino svečius su studijų programomis, ruošiančiomis studentus darbui su specialiųjų poreikių vaikais. Specialiąją pedagogiką studijuojantys studentai, įpusėjus studijoms gali rinktis studijų kryptį, kur išsamiau bus mokomasi kaip dirbti su vaikais, turinčiais autizmo sindromą ir kokius metodus bei būdus taikyti. Lektorius paminėjo, kad vienas iš tokių būdų – ABA elementų taikymas. Lektorius svečiams parodė ir kompensacinių technologijų centrą.

 Sveikatinimo, hipoterapijos ir sporto centre maloniai svečius priėmė ir su teikiamomis paslaugomis supažindino SHS centro direktorė Daiva Mockevičienė, asistentė, kineziterapeutė Inga Šimkutė ir kiti centro specialistai. Logopedė R. Choromanskienė pristatė logopedijos centrą, bei naują įrangą kalbos lavinimui bei sutrikimų šalinimui. Svečiams naujiena buvo hipoterapija – tai gydymas ir ugdymas žirgų pagalba. Svečiai liko sužavėti ŠU teikiamomis paslaugomis.

 Labai didelį įspūdį projekto dalyviams paliko kryžių kalnas, bei šalia esantis pranciškonų vienuolynas. Dėkojame Šiaulių  r. turizmo ir verslo informacijos centrui.

 Penktadienį mokymai vyko Šiaulių r. Kuršėnų lopšelyje-darželyje „Eglutė“. Sveikinimo žodį susirinkusiems svečiams tarė Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė S. Valavičiūtė, projekto koordinatorė A. Leišienė, darželio direktorė D. Kuprienė.

Patirtimi pasidalijo Šiaulių rajono pedagoginės psichologinės tarnybos vadovė Laima Žiedienė. Šiaulių rajono Kairių lopšelio-darželio „Spindulėlis“logopedė, specialioji pedagogė Daiva Urbonienė, Meškuičių lopšelio-darželio logopedė Raminta Perminienė, pedagogės iš Voveriškių pagrindinės mokyklos: Laima Dereškevičienė, Vita Bernotienė, Inga Vireikienė, Vilmantė Bačianskienė. Pavenčių pagrindinės mokyklos pedagogės J. Saldauskienė ir R. Kančauskienė. Visus dalyvavusius sužavėjo lektorės iš Joniškio lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ specialiosios pedagogės Jolitos Čiutienės pranešimas apie autistiškų vaikų ugdymą ir ABA elementų taikymą ikimokyklinėje įstaigoje.

Mokymų pabaigoje, visos užsieniečių grupės išsamiai pristatė savo įstaigas, išreiškė savo atsiliepimus apie mokymus, įgytą patirtį.

Daugiau informacijos rasite:

http://aba-onv.eu/

https://www.facebook.com/ABA-ONV-253676035094164/

Straipsnį ruošė projekto darbo grupės narės Larisa Šidlauskienė, Meilutė Bagdonienė, Dovilė Jokubauskienė

IMG_5825 IMG_5822 IMG_5816 IMG_5813 IMG_5788 IMG_5793   abA 08-05 (94) abA 08-05 (85) IMG_6002 IMG_6025 IMG_6039 IMG_6047 IMG_6052 IMG_6142 IMG_6161 IMG_6162 IMG_6182 IMG_6187 IMG_6189 IMG_6211 IMG_6277         

 
 
 
Projekto ABA- OUR NEW VIEW IN SPECIAL EDUCATION (ABA-ONV) logotipas.
LOGO
Džiaugiamės mūsų Graikijos partnerių ACTION SYNERGY SA sukurtu logotipu. Kur tik pamatysite šį ženklelį, būtinai pasidomėkite, pamėkite, pasidalinkite. Taip pat kviečiame pamėgti Fb tinklapį https://www.facebook.com/ABA-ONV-253676035094164/ ir sekti naujienas apie mūsų darželio projektą ABA-ONV. 
 
Projekto vadovė Aurelija Leišienė
**********************************************************************************************************  

KĄ PEDAGOGAI IR TĖVAI MANO APIE AUTIZMĄ, ABA?

Viena iš projekto ABA- OUR NEW VIEW IN SPECIAL EDUCATION (ABA-ONV) veiklų – atlikti tiriamąjį darbą: anketinę apklausą (2016 m. vasario – kovo mėn.), atvejo analizę/interviu ir teisinės sistemos analizę (2017 balandį). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dėkojame visiems, kurie padėjo savo atsakymais. Labai džiaugiamės dideliu aktyvumu – Lietuvos komanda sulaukė 65 tėvų, bei 35 pedagogų atsakymus.
 
Sekite naujienas ir sužinosite apklausos bei viso tyrimo rezultatus :-)
 
Projekto vadovė Aurelija Leišienė
Proj. Nr. 2016-LT01-KA201-013166
LOGO17 priedas. Logotipas_EU veliava_funded

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*************************************************************************

Tarptautinio projekto  „ABA – OUR NEW VIEW IN SPECIAL EDUCATION“ pirmasis partnerių susitikimas Atėnuose 

LOGO17 priedas. Logotipas_EU veliava_funded

2016 m. lapkričio- 14-15 dienomis direktorė Dainora Kuprienė ir specialiosios grupės auklėtoja bei projekto vadovė Aurelija Leišienė dalyvavo pirmajame projekto „ABA – OUR NEW VIEW IN SPECIAL EDUCATION“, finansuojamo Europos sąjungos lėšomis, tarptautinių partnerių susitikime Atėnuose (Graikija). Partneriai pristatė savo įstaigas, sąsajas su ABA terapija. Buvo aptarti būsimi darbai, nusistatyti atlikimo terminai. Jau nuo š. m. gruodžio mėnesio bus pradėta analizuoti ABA terapijos taikymo situacija partnerių šalyse ir nagrinėjamos galimybės, kaip būtų galima atitinkamus fragmentus naudoti švietimo įstaigose. 

Projekto vadovė Aurelija Leišienė

Susitikimo akimirkos. 

1 (4) 1 (5) 1 (6) 1 (7) 1 (9) 1 (10) 1 (1) 1 (2) 1 (3)

 

*******************************************************************************************************************

LOGO17 priedas. Logotipas_EU veliava_funded

Nuo 2016-10-01 d. startavo projektas „ABA – our new view in special education“ (ABA – mūsų naujas požiūris į specialųjį ugdymą), ,,Erasmus +” programos KA2 (bendrojo ugdymo sektoriaus). Projektą finansuoja Europos sąjunga, administruoja – Švietimo mainų paramos fondas.

Bendram darbui apsijungs 6 Europos šalys: Lietuva, Italija, Ispanija, Bulgarija, Graikija ir Turkija. Mūsų įstaiga – šio projekto pareiškėjas ir pagrindinis koordinatorius. Projektas truks 2 metus.

Projekto tikslas – įgalinti ABA (applied behaviour analysis) metodo taikymą autizmo sindromą turinčių vaikų ugdymui.

Numatyti intelektualieji produktai ir mokymosi vizitai:

– seminaras mokytojams apie darbą su autizmo sindromą turinčiais vaikais – Lietuvoje;

– praktinė ABA metodų naudojimo patirtis mokytojams – Turkijoje.

*******************************************************************************************************************

Skip to content