Mokslui ir inovacijoms žaibišku greičiu žengiant į priekį ir integruojantis į gyvenimą, itin svarbu su STEAM disciplinomis supažindinti jau ikimokyklinukus ir priešmokyklinukus. Tam, kad gimtų meilė tiksliesiems, inžineriniams mokslams, menams, būtina sužadinti vaikų smalsumą, sudominti juos. Tyrinėjimai, patirtinė veikla – geriausias būdas tai padaryti.JAV ir kai kuriose Vakarų Europos šalyse (pvz., Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje, Olandijoje) STEAM iniciatyvai jau beveik 15 metų. Lietuvoje šis ugdymas dar yra naujas tiek švietimo bendruomenei, tiek mokslininkams – apie jį viešojoje erdvėje pradėta kalbėti tik prieš kelerius metus. Naujos pažangios tarpdisciplininės metodikos elementai jau atsiranda Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir mokyklose. Vaikai kviečiami eksperimentuoti, tyrinėti ir vieną
pasirinktą temą išanalizuoti skirtingų dalykų (gamtos mokslų, matematikos, inžinerijos, technologijų ir menų)
kontekste.
Vaikai dažniausiai dirba grupėmis, taip galėdami pasitarti, diskutuoti, bendrai ieškoti sprendimų. STEAM ugdymas išlaisvina vaikus ir pedagogus. Tradicinė veikla grupėje yra keičiama į eksperimentų ir tyrimų užsiėmimą laboratorijoje, lauke ar muziejuje. Bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai – tokia veikla patraukia vaikų dėmesį. Eksperimentų metu vaikai tobulina savo mąstymo įgūdžius, samprotauja, mokosi problemų sprendimo, diskutuoti, sutelkia dėmesį, lavina pagrindinius pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą,
uoslę, stiprina pasitikėjimo savimi jausmą.
,,Tyrinėdami vaikai tampa aktyvūs ugdymo proceso dalyviai, veikia savarankiškai ir grupelėmis. Tam, kad tyrimas pavyktų, jie turi susikaupti, kantriai išlaukti bandymo pabaigos, dirbti atsargiai. Tai – svarbūs įgūdžiai šiuolaikiniam vaikui, kuris pasižymi padidėjusiu judrumu, siekia greito rezultato“, – sako A. Urbonienė.