Sveikatos stiprinimo programa ,,Augu sveikas ir saugus”
2024 m. gegužės 16 d. įvyko Nacionalinio sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo ir aktyvių mokyklų veiklos koordinavimo komisijos posėdis.
Nacionalinio sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo ir aktyvių mokyklų veiklos koordinavimo komisija (toliau–Komisija) įvertino Jūsų sveikatos stiprinimo programą ir priėmė sprendimą Jūsų mokyklai pratęsti sveikatą stiprinančios mokyklos statuso galiojimo laiką.
Pratęstas sveikatą stiprinančios mokyklos statuso galiojimo laikas Pažymėjimas
SVEIKATOS STIPRINIMO PROGRAMOS ,,BŪSIU SVEIKAS IR SAUGUS” 2025 m. METINIO PLANO VYKDYTOS VEIKLOS
Ši veikla buvo ne tik edukacinė, bet ir labai smagi, nes vaikai kartu su visuomenės sveikatos specialiste turėjo galimybę naudoti Smarter Soap – specialų muilą, sukurtą LSMU mokslininkų. Šis muilas ypatingas tuo, kad sukuria mėlyną putų spalvą, kurios dėka vaikai mato, kaip jų rankos tampa mėlynos. Tai ne tik linksmu būdu supažindina vaikus su rankų plovimo technika, bet ir paverčia procesą įdomiu ir žaismingu. Smarter Soap padeda vaikams geriau suprasti, kaip kruopščiai reikia plauti rankas, kad būtų pašalinti visi nešvarumai ir mikroorganizmai. Muilas taip pat saugus ir veiksmingas, todėl vaikai gali be baimės žaisti su mėlynomis putomis, o tuo pačiu išmokti apie svarbą rūpintis savo higiena ir sveikata. Mėlynos rankos tapo smagi veiklos dalimi, leidžiančia vaikams išmokti svarbių higienos įgūdžių linksmai ir įsimintinai.
Visuomenės sveikatos specialistė, kartu su vaikais kalbėjo apie dantų burnos higienos svarbą. Aptarėme, kaip dažnai ir kokiu būdu reikia valyti dantukus, kokias priemones naudoti. Vaikai stebėjo dantukų valymo technikos pavyzdį ir patys praktiškai išbandė taisyklingus judesius. Veikla skatino vaikus rūpintis burnos higiena ir ugdyti kasdieninius priežiūros įpročius.
Socialinė pedagogė Viktorija ir visuomenės sveikatos specialistė Indrė vedė edukacinę veiklą apie sveiką mitybą. Vaikai susipažino su įvairių vaisių ir špinatų nauda, diskutavo apie vitaminus ir jų svarbą organizmui. Praktinėje dalyje jie patys plovė vaisius, ruošė ingredientus ir dėjo juos į trintuvą, gamindami skanų ir sveiką kokteilį. Veikla skatino sveikos mitybos įpročius, savarankiškumą ir komandinį darbą. Vaikai smalsiai tyrinėjo produktus, noriai dalyvavo gaminimo procese ir su džiaugsmu ragavo savo pagamintą kokteilį!
Lopšelio-darželio bendruomenės žygis „Kartu palei Ventą“
Gegužės 21 dieną mūsų lopšelio-darželio bendruomenė susibūrė į prasmingą ir nuotaikingą žygį „Kartu palei Ventą“. Šis renginys subūrė gausų vaikų, tėvelių, pedagogų ir darbuotojų būrį – visi drauge leidosi į bendrystės ir gamtos pažinimo kupiną kelionę Ventos pakrante.
Žygio metu netrūko nei džiaugsmo, nei šypsenų – dalyviai grožėjosi gamta, bendravo, žaidė, o mažieji smalsiai tyrinėjo aplinką. Buvo smagu stebėti, kaip stiprėja bendruomenės ryšiai, kaip kartu kuriami šilti prisiminimai ir ugdomas meilės gamtai jausmas.
Esame labai dėkingi visiems, kurie skyrė savo laiką ir prisidėjo prie šio jaukaus, širdį džiuginančio renginio. Džiaugiamės gausiai susirinkusia bendruomene – jūsų aktyvumas ir nuoširdus dalyvavimas rodo, kad kartu galime sukurti daug gražių akimirkų ačiū Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biurasuž žygio atminimo dovanėles bei šiaurietiškas lazdas.
Tikime, kad ši tradicija gyvuos ir toliau, o žygis „Kartu palei Ventą“ taps dar vienu gražiu žingsniu stiprinant mūsų draugišką, vieningą ir veiklią lopšelio-darželio bendruomenę.
Europos judumo savaitė 2025 lopšelyje-darželyje
Judumo savaitę 2025 pradėjome nuo bendros mankštos lauke ir žingsnių rinkimo būkime aktyvūs ir sveiki!
Judumo savaitę pradedame su pirmąja veikla ,,Žingsniuok ir judesius fiksuok”. Kviečiame visus bendruomenės narius prisijungti prie Nacionalinio judumo iššūkio ir rinkti žingsnius už lopšelio-darželio bendruomenę Labas! Kviečiame į žingsnių iššūkį ,,Bendruomenių iššūkis”. Jei turi #walk15 programėlę, spausk šią nuorodą https://walk15.app/challenge/code/Bendruomenes2025/91034 ir priimk iššūkį!
Jei programėlės neturi – parsisiųsk ir eik kartu su mumis!
P.S. Nuoroda aktyvi tik per išmanųjį telefoną.
Šiandien vaikai kartu su visuomenės sveikatos specialiste Indre Rimeikiene leidosi į nuotaikingą kelionę po saugaus eismo pasaulį. Kelyje jų laukė įvairios užduotys – teko spręsti testą, atsakyti į klausimus, suskaičiuoti kelio ženklus. Mažieji detektyvai ieškojo paveikslėliuose pasislėpusių pavojingų situacijų ir aiškinosi, kodėl taip elgtis negalima. Visi kartu aptarė, kaip saugiai elgtis gatvėje, prie perėjos, kodėl svarbu būti atidiems ir laikytis taisyklių. Veiklą užbaigė pasaka apie saugų elgesį kelyje, kuri vaikams padėjo įtvirtinti žinias ir dar kartą priminė: kelyje svarbiausia būti atsargiam ir atidžiam.
Visuomenės sveikatos specialistė Indrė Rimeikienė, su vaikais tyrinėjome sveikus ir nesveikus maisto produktus. Vaikai turėjo įvairių maisto produktų muliažų ir juos rūšiavo į dvi grupes: sveiki ir nesveiki. Aptarėme, kodėl svarbu valgyti vaisius ir daržoves, kokią naudą jie teikia mūsų organizmui, o kokius produktus reikėtų rinktis rečiau. Pabaigoje vaikai savarankiškai dirbo su užduočių lapais: spalvino maisto produktus ir juos suskirstė pagal tinkamą kategoriją.
**********************************************
SVEIKATOS STIPRINIMO PROGRAMOS ,,BŪSIU SVEIKAS IR SAUGUS” 2024 m. METINIO PLANO VYKDYTOS VEIKLOS
Visuomenės sveikatos specialistė kartu su ugdytiniais pravedė diskusija ,,Mikroorganizmai” Visi drauge diskutavo apie rankų higienai reikalingų įgūdžių ugdymą, buvo akcentuojama ne tik rankų plovimo svarba, bet ir teisingos technikos įgūdžių suformavimas.
*********************************
Burnos higienos užsiėmimuose ,,Graži šypsena sveiki dantys” buvo kalbama apie tinkamą dantų ir dantenų priežiūrą, dantų šepetėlio ir dantų pastos pasirinkimą.
Užsiėmimai ,,Burnos higiena” su lektore – burnos higieniste Aida Giuraitė – Kiuberienė. Vaikai aktyviai susipažino, prisiminė, kaip svarbu tinkamai prižiūrėti dantukus.
Dėkojame Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras už vaikų švietimą sveikatos temomis. Mitybos užsiėmimuose dalyviai buvo supažindinti su subalansuotos mitybos principais, sveikų maisto produktų pasirinkimu ir sveikos mitybos įpročių formavimu.
******************************
Socialinė pedagogė Viktorija su ,,Kodėlčiukų” ir ,,Pelėdžiukų” dalyvavo RESPUBLIKINIAME IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ PROJEKTE „AŠ TARP DRAUGŲ“, SKIRTO PATYČIŲ PREVENCIJAI. Su vaikais kalbėjosi apie patyčias, jausmus kuriuos jaučiame kai iš mūsų tyčiojasi. Aptarė situacijas, paveikslėlius ką mato, kaip tai įvardintų. Apdovanojo savo draugus nominuojančiomis kortelėmis ,,TU ESI NUOSTABUS”, ,,TU ESI STIPRUS”, ,,TU ESI DRTAUGIŠKAS” ir t.t. Žaidė žaidimus „Jausmų muzika“, „Pakartok mano judesį“. Per judesį išreiškė savo jausmus, emocijas, pajuto komandinio žaidimo iššūkius ir malonumus. Piešė rankytes, ant jų užrašė žmones, kuriais pasitiki ir kuriems pasakytų kai blogai jaučiasi ar patiria /pastebi patyčias.
******************************
Popietė ,,MITYBOS LĖKŠTĖ”
Mitybos lėkštė. Visi pasidengėme stalą, nusiplovėme, suruošėme produktus ir draugiškai, vienas kitam padedami gaminome žalią draugiškumo ir geros nuotaikos kokteilį. Esu visai dar mažas vaikas, Bet draugišku man tapti laikas. Žaliu kokteiliu draugus vaišinsiu, Bėdoj padėsiu ir apkabinsiu.
******************************
Sveikatingumo popietė ,,Pasivaikščiojimas su ,,Šiaurietiškomis lazdomis”.
Lopšelio-darželio vaikai kartu su visuomenės sveikatos specialiste padiskutavę apie kokią organizmui teigiamą poveikį suteikia vaikščiojimas, ypač su šiaurietiškomis lazdomis. Vaikai buvo pakviesti su gimnastikos lazdomis išbandyti ėjimą, papasakojo kuo skiriasi paprastas ėjimas nuo ėjimo su lazdomis. Išbandę ,,kitokį” ėjimo būdą, vaikai patyrė skirtingus pojūčius.
*********************************
Lopšelio-darželio bendruomenė prisijungė prie akcijos ,,Skirtingos kojinės”
*********************************
Aktyvūs mokymo būdai ,,Mankšta”. Lopšelio-darželio vyresniojo amžiaus ikimokyklinukai ir priešmokyklinukai kartu su judesio korekcijos mokytoja, visuomenės sveikatos specialistė ir grupių mokytojais ir mokytojų padėjėjomis pabandė mokytis raideles, garsus kitokiu būdu – kartu įtraukiant ir aktyvius judesius, imituojant žvėrelių, paukščių judesius ir pan.
******************************************
Kiekvienas iš mūsų yra ypatingas ir unikalus. Socialinė pedagogė Viktorija su ,,Kodėlčiukų” grupės ugdytiniais kalbėjo, diskutavo kuom mes esame ypatingi? Galbūt pomėgiai kažkokie išskirtiniai, o gal veido bruožai? Kiekvienas turime savo talentų ir savybių. Žaidimo metu mąstėme, bandėme įvardinti draugų ypatingas savybes. Peržiūrėję pamokantį filmuką, aptarėme pagrindinio veikėjo – šuniuko, išskirtinius gebėjimus bei jo charakterio savybes, kuriomis jis pasiekė savo tikslą. Veiklą užbaigėme kūrybiniu darbu – ,,Aš ypatingas” , vaikai piešė, kūrė, klijavo, dekoravo savo ypatingą portretą.
2024.10.16 Grupinė sveikatinimo pamokėlė ,,SVEIKA IR NESVEIKA” ,,Kodėlčiukų” ir ,,Smalsučių” grupėje. Socialinė pedagogė ir visuomenės sveikatos specialistė paruošė vaikams 3 užduotėles. 1. Pirmiausiai, susipažinome su sveikos mitybos lėkšte. Vaikai plėtė žinias apie produktus ir jų naudingas medžiagas mūsų organizmams. Taip pat didelį dėmesį atkreipėme į produktus, kuriuos reikia vartoti saikingai. 2. Antra užduotėlė buvo vaikų žinių patikrinimas atskirti ir priskirti produktus pagal jų kvalifikaciją (daržovės, vaisiai, grūdiniai produktai, pieno produktai, žuvis, mėsa ir kiti). Vaikai tyrinėjo maisto produktų muliažus, bandė įvardinti ir priskirti tinkamai mitybos lėkštės daliai. 3. Užbaigėme praktine užduotimi: iš parduotuvės reklaminio leidinio rinkome tik nesveikus maisto produktus ir klijavome į dideliame popieriaus lape nupiešto liūdno (galbūt sergančio) ir linksmo (sveiko) žmogaus kūnus. Grupinė veikla vaikams patiko, sukėlė smagių emocijų, pagilino žinias, mokė išlaukti savo eilės ir dėmesingai klausytis draugo.
***************************************
2024-10-23 Šiandienos užsiėmimo metu su vaikais kalbėjome apie širdį – vieną svarbiausių žmogaus organų. Ugdytiniai sužinojo, kad širdis yra panašaus dydžio kaip jų kumštis ir atlieka gyvybiškai svarbią funkciją. Aptarėme, kad širdies sveikatai palaikyti būtinas reguliarus fizinis aktyvumas, sveika mityba ir gera emocinė savijauta. Vaikai taip pat piešė ir spalvino širdies paveikslėlį, kad geriau įsisavintų žinias apie šį organą ir jo svarbą mūsų sveikatai .